Artikel 1 – Definities
De hierna volgende termen worden als volgt gebruikt:
Klant: iedere opdrachtgever of individuele deelnemer met wie House of Appearance een overeenkomst aangaat;
Overeenkomst: iedere overeenkomst die tussen House of Appearance en de Klant tot stand komt voor het uitvoeren van een opdracht, advies of andere gespecificeerde werkzaamheden inclusief wijzigingen daarvan of aanvullingen daarop.
Artikel 2 Toepasselijkheid Voorwaarden
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle rechtsbetrekkingen tussen House of Appearance en de Klant. Uitsluitend wanneer dat uitdrukkelijk en schriftelijk wordt overeengekomen tussen House of Appearance en de Klant kan van deze voorwaarden worden afgeweken. De toepasselijkheid van eventuele inkoop-¬ of andere voorwaarden van Klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
Artikel 3 – Aanbiedingen en offertes
Artikel 4 – Prijzen
Artikel 5 Geheimhouding
Artikel 6 Overdracht rechten en verplichtingen
Klant is niet bevoegd rechten en/of verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst over te dragen aan een derde, tenzij House of Appearance daar expliciet toestemming voor geeft.
Artikel 7 Intelectueel eigendom en auteursrecht
Artikel 8 Herhaling door House of Appearance
Artikel 9 Effect werkzaamheden
House of Appearance is niet aansprakelijk voor het geval dat de opgedragen werkzaamheden en diensten niet het door de Klant en House of Appearance beoogde effect sorteren.
Artikel 10 Aansprakelijkheidsstelling
House of Appearance sluit iedere aansprakelijkheid voor schade tengevolge van een gebrekkige of niet tijdige uitvoering van een opdracht uit, behoudens opzet of aan opzet grenzende roekeloosheid van House of Appearance. In geen geval is House of Appearance aansprakelijk voor indirecte c.q. gevolgschade. Aan opzet grenzende roekeloosheid als hiervoor bedoeld wordt gelijkgesteld met het geval, waarin House of Appearance de in haar beroepsgroep aanvaarde normen grovelijk verontachtzaamt bij de uitvoering van zijn/haar werkzaamheden. Bij opzet of grove schuld is de aansprakelijkheid beperkt tot het honorarium, dat House of Appearance in rekening brengt voor de werkzaamheden voor de betreffende opdracht.
Artikel 11 Aansprakelijkheid voor schade
House of Appearance is niet aansprakelijk voor schade tengevolge van een gebrekkige of niet tijdige uitvoering van de opdracht, indien de Klant zijnerzijds niet al het nodige heeft gedaan om House of Appearance in staat te stellen de opdracht naar behoren en tijdig uit te voeren.
Artikel 12 Annulering en uitstel
Bij annulering tot acht weken voor aanvang is House of Appearance gerechtigd om 20% van het geldende tarief als annuleringskosten in rekening te brengen. Vanaf acht weken voor aanvang van de opdracht of training is 50% van het volledige bedrag verschuldigd. Vanaf drie weken voor aanvang is 100% van het volledige bedrag verschuldigd. Bij uitstel gelden respectievelijk tot acht weken 10%, vanaf acht weken 25%, vanaf vier weken 50%, vanaf twee weken 75%, vanaf een week 90%, vanaf 2 werkdagen voor aanvang 100% van het geldende tarief.
Bij open inschrijving trainingen geldt een bedenktermijn van 14 dagen. Bij annulering door een individuele deelnemer van een coaching, open inschrijving training of programma kan in overleg kosteloos een vervanger aangedragen worden.
Voor het online-aanbod geldt de volgende annuleringsregeling: door je inschrijving via het bestelformulier en je betaling via Ideal kan de bestelling niet meer herroepen of ontbonden worden.
Artikel 13 Verhindering en overmacht
Artikel 14 Beëindiging bij opheffing bedrijf
De overeenkomst is met onmiddellijke ingang ontbonden bij ontbinding of faillissement van een van beide partijen.
Artikel 15 Betaling(stermijn)
Voor facturen van House of Appearance geldt een betalingstermijn van vijftien dagen na factuurdatum. Bij opdrachten met een looptijd van meer dan drie maanden zullen de verschuldigde kosten maandelijks in rekening worden gebracht. Bij opdrachten waar vooraf door House of Appearance vooruitbetalingen gedaan moeten worden, zal aan de Klant gevraagd worden om (een deel van de factuur) vooruit te betalen.
Deelname door individuele deelnemer aan een workshop, training, coaching of advies ofwel levering van een besteld product aan Klant kan plaatsvinden na vooruitbetaling van het verschuldigde bedrag, tenzij anders overeengekomen.
Artikel 16 In gebreke blijven Klant
Artikel 17 Geschillen en klachten
Elk geschil of klacht wordt vertrouwelijk behandeld. Partijen zullen zich tot het uiterste inspannen om een geschil of klacht in onderling overleg te beslechten. Alle klachten worden binnen een termijn van vier weken afgehandeld. Als er een langere tijd nodig is om onderzoek te doen, zullen betrokkenen hiervan binnen deze termijn in kennis worden gesteld, waarbij tevens een indicatie wordt gegeven wanneer het uitsluitsel kan worden gegeven. Indien en voor zover partijen niet tot een oplossing zijn gekomen, zal het geschil of de klacht, waaronder ook wordt verstaan een geschil dat slechts door één van beide partijen als zodanig wordt beschouwd, worden beslecht door het voorleggen aan de rechter in Rotterdam. Klachten en de bijbehorende correspondentie worden gedurende twee jaar door ons bewaard.
Artikel 18 Toepasselijk recht
Op deze overeenkomst is het Nederlands recht van toepassing.